Barça Barça Barselona!

Yazıyı paylaş!

Barselona’daki La Boqueria, Rambla caddesini bitirmeden gezip-görebileceğin bir de üstüne güzelce yiyip-içebileceğin bir pazar. Büyük bir alan üzerine kurulu bu pazarda her türlü yiyecek-içeceği tatmak ve satın almak mümkün. Pazar bizim yabancı olmadığımız gibi, Eminönü çarşılarına çok benziyor.

Her türlü kuruluk, baharat, meyve, deniz ürünü, et, sebze, tatlı, kurabiye, çerez, peynir, vs. bulmak mümkün.

La Boqueria-Barselona

Gün boyu Barselona’yı gezdik ve o kadar gezmeden sonra karnımız baya acıktı ve biz de La Boqueria’da hem bir soluk alalım hem de birşeyler yiyelim dedik. Önce pazarı şöyle bir dolaştık ve bir sürü seçeneğe bir göz attık. En sonunda pazarın sonlarına doğru yer alan vejeteryan yemekler satan dükkanları gözümüze kestirdik. İspanyollar’ın geleneksel yemeği paeyayı lavaşa dürüm yapıp veren bir dükkanda karar kıldık. Dürümlerimizi alıp hemen yandaki barların masalarına oturduk ve bardan içecek söyledik. Paeya gerçekten çok lezzetliydi ve bunu sangria ile hüpletmek gerçekten nefis oldu.

Bu karışık paeyanın fiyatı 10 euro. Biraz pahalı gelebilir fakat değil. İçinde felafel, karışık sebzeli paeya ve lavaş var. Pazarı gezip, yemeğimizi yiyip çıkarken çıkıştaki meyvecilerden de karışık meyve alıp yedik ve La Boqueria gezimizi tamamladık.

Dar Sokakları ile Gotik Mahalle

Yine La Rambla Caddesi’nden kolayca ulaşılabilen gezmeye değer bir bölge, Gotik Mahalle’den de bahsedeceğim.

Burası şehrin en eski bölgelerinden biri. Mimari dar sokaklar, gotik tazrzda yapılmış evler, basilikalar, kiliseler, kemerler ve ufak meydanlarla dolu. Bölge geniş ve her yerde kafeler, restoranlar var. Bu bölge İngilizce Gothic Quarter, Katalanca ise Barri Gotic diye geçer.

Barri Gothic - Barselona

Barri Gothic – Barselona

Gotik Mahalle yani Katalanlar’ın Barri Gòtic dediği yer de bir akşam yemeği yiyelim dedik. Bir sürü resrotan olduğu için rekabet çetin ve alternatif çok. Yine de turistik bir bölge olduğu için fiyatlara bakıp ya da sorup girmekte fayda var.

Yemekte paeya yedik ve çeşitli tapaslardan söyledik, yine bir sürahi sangria devirdik. Tapas ve bir adet paeya şeklinde menü seçeneklerinden istediğin çeşit paeyayı seçiyorsun. Biz deniz ürünlüyü seçtik. İki kişi toplam 20-25 euroya doymak mümkün.

Bu Yazı da Hoşuna Gider ===>  Yine de Görmeye Değdi - İspanya'nın Zaragoza Şehri

La Barceloneta Mahallesi’nde Bir Akşam Yemeği

Rambla Caddesi’ni bitirip Kristof Kolomb heykelinin olduğu yere geldiğinizde Barselona Limanı’nı göreceksiniz. Limanın ve sonrasında sahilin olduğu bölgenin ismi La Barceloneta ya da kısaca Barceloneta. Liman her yıl yüzlerce yat ve cruise gemisine evsahipliği yapıyor ve bu da Barselona’yı çekici kılan diğer özelliklerinden biri.

Barselona

Limana giden tahta köprüden geçip denizi seyretmek güzel. Tahta köprü boyunca birşeyler satan seyyar satıcılar var. Sattıkları şeyler envai çeşit. Çakma formalardan tutun da çok kaliteli cüzdanlar, giysiler ya da selfie çubuğu, Barselona’ya özgü hediyelik, magnet, yelpaze vs. satıyorlar. Satıcılar genelde Afrikalı ve Pakistanlı ekmeğinin peşinde insanlar. Yere açtıkları tezhaglarının önünden geçen genç kızlara yaptıkları iltifatlar insanı gülümsetiyor ve bu iltifalat genç kızları tezgahlarına çekmekte gerçekten işe yarıyor 😉

Limanda ufak bir gezi yapıp sonrasında yürüyerek denize girilebilen sahile ulaşabilirsiniz. Yol üstünde birçok kafe, bar ve restoran mevcut ve fiyatlar her bütçeye uygun. Bir akşam önce cadde boyunca bir tur atıp restoranları ve fiyatları keşfe çıktık. Rekabet çetin ve her restoranın kapısında müşterilerle ilgilenen bir centilmen garson mevcut.

Caddeyi bir sefer turladıktan sonra gözümüze kestirdiğimiz restorana girmeye karar verdik. Seçtiğimiz restoranın kapısında duran garson, 4 dili akıcı konuşabilen yaşlı ve bir o kadar da centilmen bir adamdı. Hiç boş masa yoktu ve biz de bekleyelim dedik. Biraz bekleme ve biraz da bu centilmen adamla muhabbetten sonra tam caddeyi gören masamız hazırdı.

Barselona

Bir paeya, bir deniz ürünü tabağı, sangria ve birkaç içecek daha söyledik. Toplam 45 euro hesap ödedik. Bu kadar şey için bence çok uygun bir fiyat. Porsiyonların bu kadar büyük gelebileceğini bilseydik daha da az ödeyebilirdik çünkü porsiyonlar bir kişi için gerçekten fazla. Paeya, bazı restoranlarda küçük tavada gelir, bazılarında ise büyük. Bu restoranda büyük tavada geldi, bununla iki kişi doyar. Deniz ürünü tabağı da aynı şekilde, 4-5 çeşit deniz ürünü ile geliyor ve hepsinden iki kişiye yetecek kadar var. Özetle 2 kişi yiyip-içip 25-35 euroya doymak mümkün.

Bu Yazı da Hoşuna Gider ===>  Madrid'in Taksim'inde Kısa Bir Yemek Turu

Veda Vakti Geldi Çattı

Yedik, içtik, eğlendik, denize girdik, Gaudi’ye doyduk ve artık veda vakti geldi. Her yerde yaptığımız gibi Barselona’da da yorgunluktan tükenene kadar otelimize gelmedik. Gece geç saatlere kadar gezdik. Son gece otele önce bir yerden bir yere otobüsle kalan yolu da yürüyerek döndük. Akdeniz akşamında yürüyüşler de çok keyifli olur. Limon çiçeklerinin enfes kokusu, serinlik düşmüş yaz akşamını iyice güzelleştirir.

Barselona'da mutluluğun resmi...

Barselona’da mutluluğun resmi…

Ertesi sabah eşyalarımızı topladık ve otelden çıkış yapmak üzere resepsiyona gittik. Çıkış işlemleri tamamlandı ve ben birşeyi merak ettim. Otelde Mini Barı Yağmalamak başlıklı yazımda bahsetmiştim ya, işte o yağmayı yaparken en az 20 euro ödetirler buna diyordum.

Resepsiyonda herhangi bir ödeme var mı dedik, hayır hiçbir ödemeniz yok dedi. O gün bizden mini barda yediklerimizin ücretini neden almadılar hala merak ederim 😉

Otelden çıkıp şirin bir kafe bulduk ve ufak bir kahvaltı yaptık. Trende yiyeceğimiz azıklarımızı da almayı unutmadık.

Elveda Barselona!

Elveda Barselona; biz dünyanın hele bilmem hangi köşesinde yeni maceralara yelken açmışken sen yine gezginleri ağırlamaya devam edeceksin. O gezginlere bizden selam söylemeyi unutmayasın sakın!

Bu yazıyı beğendin mi?
mehmetc.com eposta listesine katıl, yeni yazı ve duyurulardan haberdar ol!
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )